Történelem - örök gyémánt, örök szlogen (De Beers) (Elemzés csak magyarul)
Címkék: történelem legjobbak csakmagyarul
2011.10.21. 22:17
Harry Openheimernek volt egy kis gondja. 1938 szeptemberében járunk, a háború szele már ott lappang Európában és a gyémánt piaci ára mélyen esik. Oppenheimer nagyon is érdekelt ebben -lévén a De Beers Consolidated Mines, Ltd. örököse. Éles szemmel meglátja hogy a cég egyetlen túlélési esélye az amerikai piac megcélzása, így hát Philadelphiába megy és felkeresi az N.W Ayer & Son ügynökséget. Az utazás eredménye a valaha kitalált legsikeresebb reklámszlogen.
Ayer majd egy évtizedig dolgozott a cégnek (leginkább Hollywoodi sztárok nyakába aggatta a gyémántokat, ám mindvégig küszködött a megfelelő mottó megtalálásával. Azonban 1947-ben egy Frances Gerety nevű fiatal copywriter készített egy fotót fiatal nászutas párról, aminek az aljára odabiggyesztette: "A Diamond Is Forever" (A gyémánt örök). Aztán a következő évben a De Beers átvette a mondatot.
A lent látható hirdetés klasszikus példa a szlogen korai használatára (1957), a másik képen pedig látható, hogy a vállalat a mai napig használja a mottót egy kis módosítással (a "because-mert" szócska hozzáadásával).
Természetesen a maharadzsák és királyok már évszázadok óta kívánat tárgyává teszik a gyémántokat, de Gerety zseniális szlogenjének köszönhető, hogy az örökkévaló szerelem fogalma mára összeolvadt ezekkel a csillogó kövekkel. Ahogy Robert Passikoff (a Brand Keys tanácsadócég feje) fogalmaz: "Az emberek konkrét jelzések hatására töltik meg a tárgyakat a kimondatlan jelentéssel".
A korai években nem minden vőlegénynek (ők tették ki a vásárlók 90%-át) esett le ez a jelentés. Nekik a hirdetéseken megjelenő másodlagos szlogenek segítettek: "Az eljegyzési gyűrűd, nemes tűzzel, kifejezi szerelmed nagyságát." Ahogy Passikoff mondja "Az idő múlásával a vásárlók már sokkal jobban érzik, mit fejeznek ki a gyémántok, ezért a magyarázat már nem szükséges."
Az igazság azonban az, hogy nemhogy gyémánt nem örök (ha a gyémánt konzorciumok nem tartanák vissza mesterségesen a kínálatot, kevesebb mint 30$-t érne karátonként), hanem az sem amit képviselnek. Az amerikai NHC statisztikája szerint az újonnan kötött házasságok 43%-a fejeződik be az első 10 évben...
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.